Rekonstrukce Chebské třídy

31.7.2020
Autor:
Ano je to nepříjemná, nervy drásající, obtěžující akce. Mohli bychom mlčet a odkazovat na kraj, který je investorem a vlastníkem opravované komunikace. Každý den jsme svědky kritiky řidičů i provozovatelů obchodních zařízení.
Je však třeba říci město je rádo, a děkuje Karlovarskému kraji, že tuto investici spustil. Byl nejvyšší čas. Není to jednoduchá stavba. První firma, která projekt vysoutěžila, radši ihned odstoupila po provedených sondách, nabralo to zpoždění, nová soutěž, nová firma. Do toho velké liniové stavby v okolí města. Mějme trpělivost, není to o tom vyměnit povrch a přeložit ostrůvky.
K čemu došlo?
Poslední rekonstrukce Chebské proběhla před více než 10 lety v souvislosti s výstavbou obchodních center po obou stranách Chebské třídy. Můžeme dnes pochybovat o kvalitě tehdy provedených prací, v době předání stavby bylo tehdy vše v pořádku.
Jak mohou potvrdit pamětníci, celá lokalita až směrem k Velké Hleďsebi měla charakter močálu, podloží je tedy značně nestabilní. Vlivem zástavby, to znamená vyasfaltováním a zabetonováním tisíců metrů čtverečních půdy, se snížila drasticky plocha pro přirozený vsak vody.
Zvýšený automobilový provoz, kamionová doprava, i trolejbusy, vystavily novou komunikaci značné zátěži. Voda si našla svoji cestu v nejnižším bodě Chebské a postupně ji podemlela. Postupem času tu vznikly podzemní kaverny, které by klidně pohltily celé auto. Díra u kruhového objezdu byla jen špičkou ledovce.
Je proto třeba provádět betonáže po úsecích, aby se zabránilo budoucí erozi. Beton musí zrát tři týdny, pak se může pracovat na dalším úseku, překládat ostrůvky a nakonec asfaltovat. To vše za částečného provozu v jednom pruhu.
Je třeba dodržovat dopravní značení a semafory, nestát na žlutých obdélnících, nenajíždět do křižovatky na zelenou, když naproti stojí fronta aut v zatáčce, ale počkat si na další zelenou. Obrnit se trpělivostí, využívat otevřený obchvat přes Drmoul atd.
Chtěl bych slíbit, že termíny budou dodrženy, ale sám tomu nevěřím, nevíme, co přijde až otevřeme druhý pruh. Udělat se to musí a pak bude klid a spokojenost. Náklady jsou obrovské a naštěstí jejich největší podíl platí kraj.
Zdeněk Král
1.místostarosta
chebskáoprava

Nelze vložit komentář.

***
***
   ***
***
Skylink radost se dívat
Skylink radost se dívat
Oficiální stránky města
Oficiální stránky města
TVML na Facebooku
TVML na Facebooku
Sběrna v prodejně TVSAT
Sběrna v prodejně TVSAT